zondag 22 november 2015

Op schouders van reuzen (1)

Als je op de schouders van een reus staat, zie je meer. Terug, vooruit, verder. Als mens en als schrijver voel ik me schatplichtig aan grote voorbeelden, laafde ik me aan bronnen ter inspiratie of navolging of ik nam me voor het juist heel anders te doen. En ook dan zijn het reusachtige voorbeelden.
Vanaf vandaag is de komende weekenden in Wageningen de groepsexpositie 'Op schouders van reuzen' te zien. Liefst 28 leden van het Platform Beroepskunstenaars doen mee aan de expositie in het monumentale WUR-gebouw aan Duivendaal 10.
Van mij hangt er het gedicht 'Van ooit en later' over mijn persoonlijke inspiratiebronnen.
Als Schrijversharten, waarin Laurens van der Zee, Martijn Adelmund en ik samenwerken, hebben we ook een gezamenlijke bijdrage: 'Reuzenwortels, eigen oogst'. Robbert Kamphuis heeft via fotografie in beeld gebracht wat onze literaire wortels zijn en waartoe die hebben geleid.
Bij de preview gisteren liep ik in verwondering rond: zoveel interpretaties van het thema, zo persoonlijk, zo vragend om intense aandacht. Ik ga snel weer kijken, en nog eens. In alle rust.

Open op: 22, 28, 29 november; 5, 6, 12, 13 december. Van 11-17 uur.
Duivendaal 10 (ingang Lawickse Allee) Wageningen. Eerste verdieping.
Let op: geen lift aanwezig. Toegang gratis.

Website Platform Beroepskunstenaars Wageningen 

Facebook Beroepskunstenaars Wageningen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten