vrijdag 19 december 2014

Relatiegeschenken

Het is de periode van de relatiegeschenken. Kerstpakketten en nieuwjaarswensen in cadeauverpakking. Maandag zag ik op Utrecht-Centraal de eerste mensen al met pakketten zeulen. Die hadden misschien liever een cadeaubon gehad.
Vroeger wachtte ons hele huisgezin gespannen op het moment dat pap met het sinterklaaspakket binnenkwam. Soms werd aan de al dan niet gulle gaven zelfs afgemeten hoe goed het bedrijf er dat jaar voor stond. Economische analyse van de koude grond natuurlijk.

Zelf vind ik de geldwaarde niet belangrijk. Het gaat om de aandacht die er aan is besteed. Het idee, de uitvoering, het enthousiasme bij het geven en genieten van hoe de ontvanger reageert.
Dit jaar heb ik een bijdrage geleverd aan een grappig idee van kapper Bubbles in Wageningen. De relaties van deze kapperszaak krijgen deze weken een reageerbuisje met daarin een gedicht. Er kan een gedicht in zitten van Laurens van der Zee, Remko Zijlstra, Monique van Lierop, David Endt of van mij.
Ik heb daarvoor een selectie gemaakt uit mijn gedichten.
In de expobubbels langs de wand zijn ook enkele gedichten te lezen.
De reageerbuisjes staan in een ludieke laboratoriumopstelling voor de etalage:Bubb's Lab (voor meer Warm Soul Chemistry)
Met aandacht geschreven, met zorg uitgekozen, stuk voor stuk handmatig in de buisjes gerold.
Ik ben benieuwd hoe de ontvangers reageren op hun reageerbuisje.

2 opmerkingen:

  1. "Met aandacht geschreven, met zorg uitgekozen"

    Precies dat is waar het tegenwoordig om draait! Werknemers willen zich speciaal voelen, in plaats van massaal uitgekozen (te dure) cadeau's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Mensen willen zich gezien en gehoord voelen, geen (personeels)nummer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen