zondag 7 december 2014

Dreambody


Ik heb iets met de zee, veel zelfs. Maar - dichter bij huis - ook iets met de rivier. De Neder-Rijn die langs Wageningen stroomt, lokt me vaak.
Hoe druk of onrustig ik ben, op de dijk word ik al kalm. In de uiterwaarden van de Bovenste Polder haal ik adem en aan de oever van de Rijn waait mijn hoofd leeg. En vult zich soms weer met ideeën, dichtregels, gedachten.

Wat betekent de rivier voor je? Dat was kort gezegd de vraag van het Wageningse dansgezelschap InMotion. Een tijdje geleden had ik daarom bij de Rijn een twee uur durend gesprek met danser/producer Petra Vossenberg en choreografe Marisa Grande. Raul Anderson maakte video-opnamen.
Zij voerden ook gesprekken met bijvoorbeeld een veerman, boer, beeldend kunstenaar en waterscouts. Allemaal mensen die op een geheel eigen manier aankijken tegen de rivier.
Interviews en film dienden als materiaal voor de dansvoorstelling van InMotion waarvan Marisa Grande de artistieke leiding heeft.
Het eerste resultaat daarvan is te zien op 12, 13 en 14 december 's middags bij Wolfswaard, pal aan de Rijn. Toepasselijker locatie is niet denkbaar.
De voorstelling bestaat uit dans, film en muziek. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Hoe leidden al die uiteenlopende verhalen via de verbeelding van de dansers tot de voorstelling Dreambody?

Tevoren kaarten reserveren is noodzakelijk. Meer informatie op de website van InMotion.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten