vrijdag 9 november 2012

Feestelijk geweld

Met een praktisch boodschappenlijstje bezocht ik vanmiddag het tuincentrum dat al helemaal was ingericht op de feestdagen. Die wierpen hun schaduwen vooruit en over me heen.
Slenterende funshoppers belemmerden me in mijn doelgerichte missie, ik raakte verstrikt in goudslingers en moest me zowat door de kerstballen heen slaan om de snoeischaren te bereiken.

Wat een verademing om even later de rondgang langs 'mijn' doden te maken op het naburige kerkhof. Ingetogen en volop herfst daar met ritselend blad en een enkele bloeiende plant. Een felpaarse primula die in de beschutting kans zag om nog even te vlammen, wilde viooltjes en een laatste roos.

De feestdagen, zo ver weg nog. Eerst november eens door zien te komen.
Ach, laten we het er maar op houden dat ik nog niet toe ben aan al dat feestelijk geweld.
Maar over een goede maand doorkruis ik waarschijnlijk ook wel weer een tuincentrum, met op mijn boodschappenlijst: boom, ballen en goudslingers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten