maandag 20 februari 2012

Stappen (1)

Geen carnaval gevierd, maar toch flink gestapt. Het weekeinde stond in het teken van wandelen. Vaak wandel ik alleen, maar nu was ik steeds in gezelschap. Vrijdag met een goede vriend en bijbehorende mooie gesprekken, zaterdag en zondag natuurexcursies met telkens onbekende medewandelaars en deskundige begeleiding.
Vrijdag was ik weer eens in Park Sonsbeek in Arnhem. Ik blijf het een parel vinden van afwisselende natuur, nou ja cultuur, midden in de stad. Elke keer ontdek ik er weer iets nieuws. Zoals een kunstwerk van stenen bij een bank met de tekst: De natuur geeft, de natuur neemt. De betekenis van beide heb ik nog niet ontdekt, maar het gaat er misschien alleen maar om wat je er zelf in ziet.
Ik zag wel meteen iets in de voet van een boom, namelijk een gezicht dat leunt tegen een steen.

Ook zie ik in het park voor het eerst de plaquette met het prachtige gedicht van Rutger Kopland 'Een lege plek'. Voor mij staat dat gedicht symbool voor de weldadige rust die een goede vriend biedt: een lege plek om te blijven.

1 opmerking: