zaterdag 5 februari 2011

Vermist

Het is al een tijdje geleden, maar ik kan me nog goed mijn verbijstering herinneren toen ik hem wilde binnenhalen. Verdwenen.
Natuurlijk heb ik nagegaan of hij door iemand anders was meegenomen, heb navraag in de buurt gedaan. Maar hij was weg en bleef weg.
Uiteindelijk heb ik hem maar bij de politie als vermist opgegeven. Tegenwoordig kan dat gelukkig heel gemakkelijk via internet. Al snel kreeg ik bericht dat de politie niet genoeg aanknopingspunten zag voor onderzoek.
Ik miste hem elke dag, zijn plekje bleef leeg.


Maar deze week kreeg ik het verlossende telefoontje: ik krijg binnenkort een nieuwe. Hij moest blijkbaar alleen eerst nog gechipt worden. Dat vind ik ook wel zo'n veilig idee.
Ik twijfel nog even over de naam die ik hem zal geven. Nummer 2 of, chiquer, Numero II? Misschien wel erg pretentieus voor het vuilnisbakkenras.

Ach, laat ik het beestje maar gewoon bij zijn naam noemen: gft-container, met als roepnaam: Groenbak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten