donderdag 27 januari 2011

Nacht (2)

Gedichtendag is begonnen, het thema dit jaar is: Nacht


Livven Hieër,                                        

bewaartj miene pap en mien mam
haotj eur werm
knoefeltj eur
zörgtj vör eur,
zjuust wi-j zeuj
vör mich gezörgdj hebben,
ingepaktj tieëge de kaoj,
tieëge leid.

’s Aovends vuüer ’t slaopengaon
ein kruuske op ’t bölke
ingestoptj, gezaengeldj
tieëge de nacht.

Alsjae de zörg van mich oeëverneemtj
en ich eur wermhaoj
in mien hert,
bewaartj mam en pap dan
gezaengeldj
tieëge de kaoj van de nacht.

Gepubliceerd in de bundel: D’r Hergod versjteet óch plat, 2010, uitgeverij TIC
http://www.uitgeverijtic.nl/



Lieve Heer,


bewaar mijn pap en mam
hou ze warm
knuffel ze
zorg voor ze,
precies zoals zij
voor mij gezorgd hebben,
ingepakt tegen de kou,
tegen verdriet.

’s Avonds voor het slapen gaan
een kruisje op het bolletje
ingestopt, gezegend
tegen de nacht.


Als u de zorg van mij overneemt
en ik ze warmhoud
in mijn hart,
bewaar mam en pap dan
gezegend
tegen de kou van de nacht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten