vrijdag 20 juli 2012

Schrijfweek

Ik heb een intensieve schrijfweek achter de rug. Dat was me geraden ook, want de deadline van 1 augustus nadert voor mijn nieuwe jeugdboek. Het is nog te vroeg om iets over de inhoud te zeggen. Ik ben niet bijgelovig, hoor, maar net als veel schrijvers heb ik toch lichte angst dat het onheil brengt als ik er te vroeg een boekje over opendoe.
Het boek stáát, maar ik moet nog schrappen, verduidelijken en vereenvoudigen, want het wordt een boek voor 12-plussers die moeite hebben met lezen. Bovendien kan het krachtiger en moet ik nog dingen checken, want ik weet bar weinig over mountainbiken en streetdance.

Maar ik was deze week ook weer bezig met mijn volwassenenboek Zeezucht. Een voorproefje daarvan staat te lezen op mijn website: fragment Zeezucht  Sinds de voltooiing enkele jaren geleden ben ik toch blijven reviseren.
Wanneer alles volgens plan verloopt, gaat Zeezucht volgende maand dan toch de wijde wereld in. Als e-book, jawel! Daarvoor moest ik deze week de voorbereidingen treffen zoals begeleidende teksten schrijven. Binnenkort daarover meer.
Als ik een weeklang zo geconcentreerd met schrijven bezig ben, weet ik weer waarom ik ooit dit vak gekozen heb. Heer en meester zijn in mijn eigen rijk van verbeelding.
En wat nou zo'n mooi vooruitzicht is? Volgende week heb ik nóg een schrijfweek.

Iets heel anders dan een schrijfweek is de Week van het Schrijven. Die vindt dit jaar plaats van 1 tot 9 september en in het hele land zijn activiteiten als lezingen en workshops. Thema is: inspiratie.
Het wordt een drukke week voor mij en van zelf schrijven komt het dan vast niet. Maar hopelijk kan ik mensen inspireren en helpen met schrijven, en dat inspireert mij dan weer.
Zelf sta ik op 9 september op een schrijfmanifestatie in Roermond met informatie over mijn schrijfcursussen. Op vrijdag 7 september ben ik online schrijfdokter voor kinderverhalen en - gedichten. Ik schreef daarover al eerder op dit weblog.
Daar komen nog twee activiteiten in Wageningen bij in samenwerking met de bibliotheek. Op 3 september geef ik er 's avonds een schrijfworkshop over inspiratie en op 7 september treed ik tussen 18.30 en 20.30 uur live op als schrijfdokter.
Meer informatie op de site van de bblthk en op de agenda van mijn website.

http://www.weekvanhetschrijven.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten